More

    Η γρήγορη μόδα κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα

    63

    Ανοιχτοί σε αγορές για γρήγορη μόδα από ξένα ή διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα εμφανίζονται οι Έλληνες καταναλωτές με τις προτιμήσεις τους να επικεντρώνονται στους «συνήθεις υπόπτους».

    Από την Amazon και το eBay, μέχρι τη Zara και τη Shein δεν διστάζουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές με την Κίνα (29%), τη Γερμανία (12%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (11%) να έχουν τη μερίδα του λέοντος στις αγορές από ξένες ιστοσελίδες, ενώ σημαντικά είναι τα μερίδια στις online αγορές που έχουν η Zara, η H&M, η ASOS και η Boohoo.

    Βασικό κίνητρο για τις εκτός συνόρων αγορές είναι οι χαμηλότερες τιμές (70%), η διαθεσιμότητα σε προϊόντα που δεν βρίσκουν στην Ελλάδα (33%), καθώς και η ποικιλία (30%), όπως προκύπτει από την έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες, που έδωσε στη δημοσιότητα η Nexi Ελλάδος.

    Γρήγορη μόδα: Η πρώτη γνωριμία

    Με την Amazon να καταλαμβάνει ένα σημαντικό μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών που γίνονται από Έλληνες καταναλωτές και το eBay να δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στην εγχώρια αγορά, το e-commerce έγινε γνωστό σε εύρος στη χώρα μέσα από τις συγκεκριμένες πλατφόρμες.

    Παρά το γεγονός πως το 2021 η θυγατρική Amazon Web Services, μια από τις σημαντικότερες εταιρείες στον κόσμο στην κατηγορία των cloud υπηρεσιών, άνοιξε γραφεία στην Αθήνα με στόχο να δημιουργήσει μια τοπική ζώνη, η οποία θα συνδεθεί στο παγκόσμιο δίκτυο της AWS, ο κολοσσός δεν προτίθεται να εγκαινιάσει ελληνική εκδοχή της πλατφόρμας καθώς για τα δικά του μεγέθη, η ελληνική αγορά θεωρείται διαχειρίσιμη με την πρωταρχική πλατφόρμα.

    Το eBay από την άλλη προχώρησε το 2023 σε συνεργασία με την BoxNow προκειμένου να ενισχυθεί η εξωστρέφεια των ελληνικών eshops με παραγγελίες από την Ελλάδα προς το εξωτερικό, σε πάνω από 133 εκατομμύρια αγοραστές παγκοσμίως, σε 190 αγορές. γρήγορη μόδα

    Η περίπτωση της Zara

    Ο ισπανικός όμιλος Inditex με κυρίαρχο σήμα τη Zara, και εγκαταστάσεις παραγωγής της Inditex βρίσκονται κατά κύριο λόγο στην Ισπανία, στο Μαρόκο και την Τουρκία, έχει κερδίσει τους Έλληνες καταναλωτές για τις ακριβότερες επιλογές που θεωρούν πως βρίσκονται ένα στάδιο ποιο πάνω σε ποιότητα από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές.

    Η Zara λανσάρει επίσης νέες σειρές με σχετικά περιορισμένο αριθμό, αυξάνοντας τη ζήτηση.

    Σύμφωνα με στοιχεία της Deloitte, η Zara είναι ο νούμερο 2 παίκτης στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης, με μερίδιο 6,3%. Αν στο μερίδιο αυτό συνυπολογιστεί και η Bersha που ανήκει στον ίδιο όμιλο Inditex, τότε ανεβαίνει στο το 9,1% των διαδικτυακών πωλήσεων. γρήγορη μόδα

    Η πολωνική epapoutsia.gr

    Με 800 μάρκες και τουλάχιστον 50.000 προϊόντα, το epapoutsia.gr έκανε την εμφάνισή του το 2017 στην ελληνική αγορά, προτάσσοντας μια πλατφόρμα όπου οι καταναλωτές θα μπορούσαν να αγοράζουν υποδήματα, τσάντες και αξεσουάρ από επώνυμα brands σε χαμηλές τιμές, με ευκαιρίες clearance, εκπτώσεων και προσφορών.

    Αν και έχει ελληνικό όνομα, το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι αδελφή εταιρεία της πλατφόρμας μόδας Modivo, ιδιοκτησίας αρχικά της eobuwie.pl. Η εταιρεία εξελίχθηκε σε όμιλο Modivo το 2022, προκειμένου να ξεκινήσει η διεθνής της επέκταση.

    Τα μερίδια της συγκεκριμένης πλατφόρμας άγγιξαν το 2021 το 6,7% σύμφωνα με τα στοιχεία της Deloitte.

    Οι νέοι επενδυτές

    Όλα ξεκίνησαν το 1996, άνοιξαν τα πρώτα καταστήματα υποδημάτων στην Πολωνία. Μια δεκαετία μετά ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στο eobuwie.pl, με την αξία τους γρήγορα να ξεπερνά αυτή των φυσικών καταστημάτων.

    Αφού μπήκε στο χρηματιστήριο το 2004, το CCC Group, ο δεύτερος μεγαλύτερος footwear retailer της Ευρώπης με 1181 καταστήματα σε 18 χώρες, συμφερόντων του Dariusz Milek -τέταρτου πλουσιότερου επιχειρηματία από το περιοδικό Forbes το 2015- επένδυσε στον όμιλο. Από τότε, το 2016, ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο η εξωστρέφεια της εταιρείας.

    Τρία χρόνια πριν η εταιρεία προσέλκυσε νέους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της SoftBank, και αποφασίσει να επεκταθεί περαιτέρω στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

    Η Shein

    Η Shein αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς γρήγορης μόδας το 2022, ξεπερνώντας τα Zara και H&M. Οι χαμηλές τιμές της – μπλουζάκια των 5 δολαρίων και πουλόβερ των 10 δολαρίων – προσελκύουν επίσης αγοραστές που διαφορετικά θα μπορούσαν να ψωνίσουν σε καταστήματα εκπτώσεις ή προσφορές.

    H επιχείρηση με το δύσκολο όνομα που προφέρεται «σι-ιν», γεννήθηκε αρχικά υπό το όνομα «ZZKKO» στην Κίνα, το 2008. Λίγο αργότερα, ο ιδρυτής της, Chris Xu, αξιοποιώντας την εμπειρία του ως σύμβουλος marketing και search engine optimization, δημιούργησε τον αλγόριθμο που έμελε να αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες και να επηρεάσει και την ελληνική αγορά.

    Η πανδημία αποτέλεσε την ιδανική συνθήκη για την εκρηκτική ανάπτυξη του online shopping,

    Η Shein υποσχόταν εύκολο «κατέβασμα» τη εφαρμογής από τα app stores, εύκολη πρόσβαση, οικονομικές τιμές, flash sales και προσφορές, αγορές με διάφορους τρόπους πληρωμής και αποστολή στην τοποθεσία που επιθυμεί ο κάθε πελάτης παράλληλα με δικό της live tracking της παραγγελίας από την προετοιμασία μέχρι την αποστολή στο σπίτι του.

    Και φαίνεται πως τα κατάφερε. Η πανδημία αποτέλεσε την ιδανική συνθήκη για την εκρηκτική ανάπτυξη του online shopping, με τη Shein να «κατακτά» τη μία μετά την άλλη τις ελληνικές πόλεις με τη βοήθεια των εταιρειών ταχυμεταφοράς – κυρίως ACS Courier.

    Όσον αφορά την Ελλάδα, κατέχει την τρίτη θέση με 3,1% όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Deloitte, καθώς τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα μόνο online μέσω της επίσημης ιστοσελίδας και της εφαρμογής της εταιρείας, ενώ κάποια στιγμή αναμένεται και το άνοιγμα pop-up store, όπως ορίζει το πλάνο στρατηγικής ανάπτυξης της κινεζικής πλατφόρμας.

    Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Captcha verification failed!
    CAPTCHA user score failed. Please contact us!