Γράφει Λίνα Γριβογιάννη
Η Emma Stone είχε πει σε μία συνέντευξη της ότι θέλει να ζήσει σε μία από τις κουζίνες που έχει φτιάξει η Nancy Meyers για τις ταινίες της, και συμφωνούμε απόλυτα μαζί της. Η Nancy Meyers μας έχει χαρίσει μερικές από τις πιο όμορφες και δημοφιλής ρομαντικές κομεντί. Αλλά δεν είναι μόνο η υπόθεση, οι ερμηνείες, το cast και η σκηνοθεσία που μας αρέσει, το design, τα σπίτια -εσωτερικά και εξωτερικά- και κυρίως τις κουζίνες που φτιάχνει ως σκηνικό για να αφηγηθεί την ιστορία. Ίσως η Meyers να είναι από τους λίγους σκηνοθέτες που αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα του συγκεκριμένου δωματίου και εκείνη που φτιάχνει εικόνες για screensaver και για ατελείωτο ανέβασμα στο pinterest.
«Είναι η εποχή… για rom-coms. Αυτή την εβδομάδα στη Vogue, εξετάζουμε τα καλά, τα κακά και τα άσχημα στοιχεία του αιώνια δημοφιλούς είδους. Παρακάτω, εξερευνώντας τα πολλά φιλόδοξα σπίτια στις ταινίες της αγαπημένης κινηματογραφίστριας Nancy Meyers».
Τι ακριβώς είναι αυτό που μας κάνει να επιστρέφουμε στο The Holiday κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα; Με σεβασμό, δεν είναι ο Jude Law, του οποίου ο χαρακτήρας είναι υπερβολικά αυθόρμητος (και ατημέλητος μεθυσμένος) για να κατατάσσεται πραγματικά εκεί με τους πιο hot πρωταγωνιστές του κανόνα της ρομαντικής κωμωδίας. Θα υποστήριζα ότι η διαρκής ελκυστικότητα της ταινίας δεν έχει να κάνει με τα αστραφτερά μάτια και τα χοντρά πλεκτά του Law παρά με τις άξιες του πόθου συσκευές στην εξαιρετικά εξοπλισμένη κουζίνα της Amanda στην Καλιφόρνια.
Φυσικά, οι εσωτερικοί χώροι που αξίζουν το Pinterest είναι τόσο χαρακτηριστικό γνώρισμα της δουλειάς της σκηνοθέτιδας Nancy Meyers όσο και οι αστρικοί υποχαρακτήρες κόμικ (Η Sarah Parish ως έργο της Iris BFF στο The Holiday, η εμπνευσμένη στροφή του Martin Short ως διοργανωτής γάμων Franck Eggelhoffer στο Father of the Bride).
Τα Χριστούγεννα της Αγγλικής επαρχίας δεν φάνηκαν ποτέ πιο ελκυστικά από τα χιονισμένα παράθυρα του γραφικού εξοχικού της Kate Winslet στο Surrey. Και αν η τσίγκινη μπανιέρα της Cameron Diaz είναι πολύ κομψή για σένα, τότε τι θα έλεγες για το αξεπέραστο σπίτι στη Santa Barbara που ζει η Meryl Streep στο It’s Complicated; Η ανεξάρτητη μπανιέρα της με τα σκαλιστά πόδια είναι πλήρους μεγέθους και υπάρχει ακόμη χώρος για τον Alec Baldwin.
Λίγο σαν μια ταινία του Wes Anderson ή του Tim Burton, ο θεατής γνωρίζει αμέσως πότε βρίσκεται στον κόσμο της Meyers. Εκεί που ο Wes έχει art-nouveau ύφος και ο Tim τους gothic τόνους, η Nancy έχει καλόγουστα έπιπλα και κουζίνες. Τι θα γινόταν, λοιπόν, αν τα σενάρια μπορεί να είναι κομψά, οι ερμηνείες από την πλευρά τους όμορφες και το The Holiday περιέχει μια από τις πιο έντονες σκηνές που έχουν δημιουργηθεί ποτέ στην αυτάρεσκη πρωινή σκήνη με την Winslet; Ποιος νοιάζεται αλήθεια. Θέλουμε να ζήσουμε στον κόσμο και τους χώρους των ταινιών της.
Αυτές τις μέρες, τίποτα δεν λογίζεται ως λατρεία, εκτός εάν έχει έναν αποκλειστικό λογαριασμό στο Instagram και τα σκηνικά ταινιών της Nancy απέκτησαν τα δικά τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Πιστεύω ότι είναι πραγματικά για τον κόσμο που δημιουργεί», λέει ο ανώνυμος θαυμαστής πίσω από το @NancyMeyersInteriors, λέει στη Vogue γιατί το ντεκόρ του σκηνοθέτη έχει εντυπωσιάσει τόσο το κοινό όλα αυτά τα χρόνια. «Κάθε λεπτομέρεια λαμβάνεται υπόψη και τα σκηνικά είναι τόσο «ζωντανά» και ιδανικά για πολλούς από εμάς».
Ήταν ενώ ξαναπαρακολούθησαν την αγαπημένη τους ταινία του Meyers, It’s Complicated (αυτή όπου ο χωρισμένη Meryl και οι μαρμάρινοι πάγκοι της είναι αυτοί που σε εντυπωσιάζουν). «Συζητούσα με έναν φίλο και ήμασταν μπερδεμένοι που παρόλο που οι εσωτερικοί χώροι και τα σετ της Nancy ήταν πάντα τόσο εξιδανικευμένα, κανείς δεν τα είχε συγκεντρώσει σε μια άλλη πηγή».
Η Meyers έχει αγαπηθεί εδώ και καιρό για τους καλοσχεδιασμένους εσωτερικούς χώρους στις ταινίες της, συγκεντρώνοντας θαυμαστές που έχουν εμμονή με τις υπεργεμισμένες καρέκλες, τις εκτεταμένες κατόψεις και τις τραπεζαρίες που υπόσχονται ένα παγωμένο λευκό ακριβώς πέρα από το μπολ με τοπικά φρούτα. Και, et voila, αποκαλύφθηκε ότι η δική της κουζίνα έχει την ίδια φιλοδοξία, μέχρι τα ντουλάπια με επιμελημένα σερβίτσια (σχεδόν πανομοιότυπα με αυτά στο Something’s Gotta Give). Κοιτάζοντας πίσω μέσα από τη φιλμογραφία της Meyers, στην πραγματικότητα, οι κουζίνες της αποδεικνύονται εξίσου γοητευτικές και ανθεκτικές με τις ηρωίδες της: περίπλοκες, αλλά φιλόξενες, με καλές βασικές αξίες και αρκετή ακαταστασία για να νιώθεις εφικτή.