Με κατάνυξη και λαμπρότητα τελέστηκε απόψε Παρασκευή ο πανηγυρικός εσπερινός του Ευαγγελισμού στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου και Ευαγγελίστριας στα Φαρακλάτα.
Στην ακολουθία χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Κεφαλληνίας Δημήτριος ενώ στα αναλόγια των ψαλτών ήταν ο Δ/ντης Χορωδίας της Λυρικής Σκηνής Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

Το εκκλησίασμα κυριολεκτικά καθηλώθηκε με το «Υπερμάχω Στρατηγω τα νικητήρια. Ενώ ο Μητροπολίτης στο κήρυγμά του αναφέρθηκε στη μεγάλη σημασία του Ευαγγελισμού για την ορθοδοξία.

Τη τελετή παρακολούθησε σχεδόν σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος του νησιού μας με επικεφαλής το βουλευτής Παναγή Καππάτο. Ο Αντιπεριφερειάρχης Σταύρος Τραυλός, ο Δήμαρχος Αργοστολίου Θεόφιλος Μιχαλάτος ο Αντιδήμαρχος Γιώργος Τσιλιμιδός , ο Αντιδήμαρχος Σπύρος Σαμούρης, ο πρόεδρος της Κοινότητας Φαρακλάτων Βαγγέλης Μαρινάκης.

Παρόντες και υποψήφιοι βουλευτές : από τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ο Σπύρος Γαλιατσάτος και Νικόλας Φαραντούρης, ενώ από τη Νέα Δημοκρατία ο Ναπολέων Μαραβέγιας.

Μετά τον εσπερινό ακολούθησε το παραδοσιακό δείπνο στο κελί του Ναού με νηστήσιμα φαγητά που είχαν φτιάξει οι κυρίες της ενορίας και απόλαυσαν όλοι.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ο πανηγυρικός εσπερινός

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχόλιο

  1. ”Απεσταλη εξ ουρανου Γαβριηλ ο αρχαγγελος μηνυσαι τη Παρθενω την συλληψιν. Και διελογιζετο εν εαυτω οτι πως ο αχωρητος Θεος ο εχων θρονον ουρανον και υποποδιον την γην εν μητρα χωρειται γυναικος ον τα εξαπτερυγα και πολυομματα ατενισαι ου δυνανται”(δοξαστικον εσπεριων στιχηρων προσομοιων της εορτης).
    Κατεφθασε και παλι η μεγαλη θρησκευτικη και εθνικη εορτη της 25ης Μαρτιου οπου συμπασα η Εκκλησια του Χριστου ιδιως η κατ Ελλαδα Εκκλησια εορταζει το γεγονος της σαρκωσεως του Ενος της Τριαδος Θεου του Υιου και Λογου του Πατρος του ιστορικου κατα σαρκα Κυριου ημων Ιησου Χριστου οπου ειναι η απαρχη της εν Χριστω Ιησου θειας και ενσαρκου οικονομιας και που εισηγαγε στην ανθρωποτητα τη Νεα Διαθηκη την απαρχη δηλ.της εκπληρωσης της ,χωριζουσα την ιστορια σε π. Χ. και μ. Χ. εποχες και χρονους.
    Κεντρικο προσωπο σε αυτο το γεγονος ειναι φυσικα η ιδια η Παναγια η Θεοτοκος η οποια δεχεται τον Εναν της Τριαδος Θεον ο Οποιος εκ Πνευματος Αγιου και ευδοκια Θεου Πατρος του αρχαγγελου αμα τη φωνη σαρκουται και βαφεται εκ των αγνων και παρθενικων της αιματων ως απο αλλη κογχυλη θεια ο Βασιλευς των Δυναμεων.
    Υπηρξαν και αλλες τετοιες περιπτωσεις γυναικων στους χρονους της Παλαιας Διαθηκης,οπως η προφητις Αννα μητερα του κριτου Σαμουηλ η οποια εκ θαυματος συνελαβε η μητερα του κριτου Γεδεων οπως μας διηγουνται τα αναγνωσματα τα σχετικα των Κριτων της Παλαιας Διαθηκης αλλα και στο μεταιχμιο της Παλαιας και στην αρχη των χρονων της Καινης συλλαμβανει το ζευγος Ιωακειμ και της Αννης την ιδια την απαρχη της προσδοκιας των εθνων την Θεοτοκο αλλα και τις παραμονες του γεγονοτος του Ευαγγελισμου ”εν ταις ημεραις εκειναις συνελαβεν Ελισαβετ η γυνη Ζαχαριου λεγουσα οτι ουτω πεποιηκεν μοι ο Θεος εν ημεραις εν αις οιδεν αφελειν το ονειδος μου εν ανθρωποις”αφου συνελαβεν τον Προδρομον της Χαριτος τον Ιωαννην τον Βαπτιστην και προαγγελον του Μεσσιου γενομενον.
    Στο αρχαιο Ισραηλ εως και τους χρονους του Χριστου η ατεκνια ηταν μεγα ονειδος γιατι συνεπαγοταν την εξαιρετικη ευλογια του Θεου προς τους εχοντας τεκνα με την κρυφη ελπιδα οτι απο αυτους θα προερχονταν ο αναμενομενος Μεσσιας. Ετσι ο Ιωακειμ και η Αννα τικτουν την επαγγελια του κοσμου και η Ελισαβετ συνελαβε τον Προδρομο της Χαριτος, οντες μεχρι τοτε ατεκνοι, ενω οταν η Παρθενος ησπασατο την Ελισαβετ και οταν η Ελιβαβετ δεχθηκε τον ασπασμον της Μαριας ”εσκιρτησεν το βρεφος εν τη κοιλια αυτης και επλησθη Πνευματος Αγιου η Ελισαβετ και ανεφωνησε φωνη μεγαλη και ειπεν .Ευλογημενη συ ει εν γυναιξιν και ευλογημενος ο καρπος της κοιλιας σου”.
    Στο γεγονος του Ευαγγελισμου εχουμε κατι το εξαιρετικο το εκτακτο το μοναδικο. Η Θεοτοκος εδω δεν συλλαμβανει οπως οι αλλες προαναφερθεισες υπαρξεις και ιδιως οι γονεις της Ιωακειμ και η Αννα, αλλα δεχεται ευδοκια Θεου Πατρος και Πνευματος Αγιου επελευσει τον Εναν της Τριαδος, συμβαινει δηλ.κατα τους πατερες οτι συνεβη στους Αποστολους την ημερα της Πεντηκοστης.Εκει ο Παρακλητος αποστολικας εκτισεν καρδιας καθαρας εδω η γαστερα της Παρθενου γινεται αλλος θρονος ουρανος και παραδεισος. Εκει οι Αποστολοι με την καθοδο του Πνευματος εγιναν λογικοι ουρανοι τα μεγαλεια του Θεου διηγουμενοι και η Παρθενος εδω γινεται πλατυτερα ουρανων και παλατιον και οικος πληρης δοξης του Θεου κατα τον προφητη Ιεζεκιηλ, εκει οι Αποστολοι εδεχθησαν το πυρ του Παρακλητου ως νεφος δροσωδες και υετιζουσα φλοξ, εδω η Παρθενος εκπληρωσε το οραμα της βατου η οποια εφλεγετο και ου κατεκαιετο δεξαμενη το πυρ της Θεοτητος στην γαστερα της γιατι το ειδος του Κυριου ως πυρ φλεγον κατα την Παλαια Διαθηκη.Στο θεοπνευστον ψαλτηριον διαβαζουμε ως εξης. ”οτι οψομαι τους ουρανους ως εργα των δακτυλων σου σεληνη και αστερας ας συ εθεμελιωσας” το οποιο κατα τους ερμηνευτες πατερες αντιστοιχει στους αγιους Αποστολους οι οποιοι ως λογικοι ουρανοι εδιηγησαντο την δοξα του Θεου.ενω εδω παλι στο ιδιο ψαλτηριο περι της Παρθενου αναγινωσκουμε”εσωθεν η δοξα της θυγατρος του Βασιλεως εν κρωσσωτοις διαχρυσοις περιβεβλημενη πεποικιλμενη”που αντιστοιχει στην Θεοτοκο και το μεγα μυστηριο της σαρκωσεως του Υιου και Λογου κατα την ημερα του Ευαγγελισμου της, ενα μυστηριο οπου και ο αγγελος Γαβριηλ αποσταλεις διελογιζετο κατα τον υμνογραφο οτι πως ο Θεος ”ο εχων θρονον ουρανον και υποποδιον την γην εν μητρα χωρειται γυναικος ον τα εξαπτερυγα και πολυομματα ατενισαι ου δυνανται”.
    Η εορτη σημερα αυτη συνδυαζεται και με τις ιστορικες μνημες ως ειναι τοις πασιν γνωστο της ελληνικης επαναστασης.Το γεγονος αυτο ειναι το σημαντικοτερο για τη νεωτερη Ελλαδα για τη χωρα αυτη οπου ανθισε και ανεπτυχθη ο περιφημος ελληνικος πολιτισμος με ορισμενα απο τα επτα θαυματα του τοτε γνωστου αρχαιου κοσμου με την ελληνικη σκεψη φιλοσοφια και διανοηση με τα κατορθωματα και την εδαφικη επεκταση του Μ Αλεξανδρου στα βαθη της Ανατολης τα φωτα του πολιτισμου που διαδοθηκαν σε ολα τα μηκη και τα πλατη καθως και ολα τα επιτευγματα που κατορθωσαν οι αρχαιοι προγονοι στην τεχνη και την επιστημη, που μεχρι τοτε στους ζοφερους χρονους της δουλειας ηταν σε σκοτος βαθυ πνευματικο και ηθικο.Ο λορδος Βυρωνας εκεινους τους χρονους αντικρυζοντας την παλαι ποτε ενδοξο Ελλαδα να σκυβει κεφαλι στους αθεους βαρβαρους και την δυστυχια και ενδεια που επικρατουσε εχασε καθε ελπιδα και λυπη κυριευσε την ψυχη του γιατι η Ελλαδα του φανηκε νεκρη και πιστευε οτι δεν θα απελευθερωνοταν εως και τη στιγμη του μεγαλου σηκωμου γεγονος που τον ενθουσιασε και που υπηρξε αφορμη για τη συνθεση των υπεροχων ποιηματων του για την ελευθερια.
    Η εορτη η εθνικη της ελευθεριας ηταν η υποσχεση του Θεου ο οποιος συμφωνα με τις Γραφες ηταν Εκεινος που ευδοκησε να ακουστει στη Ναζαρετ ο αγγελικος χαιρετισμος και ο Ιδιος και ο Αυτος παλι ηταν που υπεγραψε την ελευθερια και παλιγγενεσια σημερα 25η Μαρτιου και δεν ειναι δυνατο να παρει την υπογραφη του πισω κατα των αειμνηστο οπλαρχηγο Θ Κολοκοτρωνη γιαυτο και ορισε αυτη την ημερα η θεια βουλη και προνοια να κηρυχθει και να απλωθει το γεματο χαρας ευαγγελια μηνυμα του αγωνα.
    Η Ελλαδα ειναι η χωρα οπου” εληλυθεν η ωρα ινα δοξασθει ο Υιος του ανθρωπου”κατα το ιερο Ευαγγελιο για αυτο και σημερα οι οπου γης Ελληνες τιμουν αυτο το ιστορικο και ενδοξο γεγονος μνημονευοντας τους υπερ πιστεως και πατριδος ηρωικως αγωνισθεντες και ευκλεως πεσοντας μαζι με τους αγωνιστες και οπλαρχηγους,ιερεις μοναχους επισκοπους τε και λαικους εκθειαζοντας την πιστη και ελπιδα τους στο Θεο και στην Υπερμαχο Στρατηγο Θεοτοκο της οποιας εορταζουμε σημερα τον θειον Ευαγγελισμον!

Comments are closed.