ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ: Το πρόγραμμα για τον μήνα Οκτώβριο

439

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΗΝΟΣ OKTΩΒΡΙΟΥ 2023

ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

 

ΚΥΡΙΑΚΗ

1/10/2023

Ἀργοστόλιον

Ἱ.Ν. Ἁγ. Σπυρίδωνος

Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία          08:15 π.μ.
ΠΕΜΠΤΗ

5/10/2023

Ξενoδ. Mediterranee:  Ἱερατική

Σύναξις Ἱερέων – Πρεσβυτερῶν

                              10:00 π.μ. – 13:00 μ.μ.
ΣΑΒΒΑΤΟ

7/10/2023

Ἀργοστόλιον

Ἱ. Μητροπ. Ναός

Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία          07:30 π.μ.
ΚΥΡΙΑΚΗ

8/10/2023

Ἀργοστόλιον

Ἱ.Ν. Ταξιαρχῶν

Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία          08:15 π.μ.
ΔΕΥΤΕΡΑ

9/10/2023

ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΤΡΙΤΗ

10/10/2023

ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ

11/10/2023

ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΠΕΜΠΤΗ

12/10/2023

ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

13/10/2023

ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ

15/10/2023

ΑΘΗΝΑ

(Ἱ. Μητροπ. Ναός Ἀθηνῶν)

ΤΡΙΤΗ

17/10/2023

Ἂφιξις Ἀρχ. Ἀμερικῆς

κ. Ἐλπιδοφόρου

ΠΕΜΠΤΗ

19/10/2023

ΕΣΠΕΡΑΣ

Ἱ. Μ. Ἁγ. Γερασίμου  Μέγας Ἐσπερινός                     08:30 μ.μ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

20/10/2023

Ἱ. Μ. Ἁγ. Γερασίμου  Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία          07:30 π.μ.

 Ἱερά Λιτανεία                           11:00 π.μ.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

20/10/2023

ΕΣΠΕΡΑΣ

ΛΗΞΟΥΡΙΟΝ

Ἱ. Ν. Ἁγ. Γερασίμου

Παράκλησις – 

Ἱερά Λιτανεία                           05:00 μ.μ.

ΣΑΒΒΑΤΟ

21/10/2023

ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΝ

Μητροπολιτικός Ναός

Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία          07:45 π.μ.

Ἑορτή Ἀστυνομίας – 

Δοξολογία                                 10:30 π.μ.

ΚΥΡΙΑΚΗ

22/10/2023

Ἱ. Μ. Ἁγ. Γερασίμου  Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία          08:00 π.μ.
ΤΕΤΑΡΤΗ

25/10/2023

ΕΣΠΕΡΑΣ

ΤΡΩΪΑΝΝΑΤΑ Μ. Ἑσπερινός                            07:30 μ.μ.
ΠΕΜΠΤΗ

26/10/2023

Ἱ. Μ. Ἁγ. Γερασίμου 

(Ἀντιμήρι)

Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία          08:00 π.μ.

&  Ἱερά Λιτανεία                       

ΣΑΒΒΑΤΟ

28/10/2023

ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΝ

Μητροπολιτικός Ναός

Ἐθνική Ἑορτή 

Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία          08:00 π.μ.

Δοξολογία                                 10:15 π.μ.

ΚΥΡΙΑΚΗ

29/10/2023

ΣΑΜΗ Ὂρθρος – Θ. Λειτουργία          08:15 π.μ.

 

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

 

Σχόλιο

  1. Ο μηνας Οκτωβριος ο δεκατος μην του κοσμικου ετους και ο δευτερος κατα σειρα της λεγομενης εκκλησιαστικης νεας περιοδου ειναι καταφορτος ως νοητος κηπος και πολυποικιλος λειμων(κηπος) με τα δικα του φθινοπωρινα και ευωδη ανθη, τους εορταζομενους δηλ. κατα τον μηνα αυτο αγιους αποστολους, οσιους ,μαρτυρες, ανδρες και γυναικες και λοιπους, οι οποιοι καταυγαζουν ως αστερες αειφωτοι και κοσμουντες το νοητο στερεωμα που λεγεται θριαμβευουσα εν ουρανοις Εκκλησια.Οι εορτες των αγιων -παμπολλες και αυτο το μηνα μας κανουν να θυμηθουμε το εκκλησιαστικο ρητο”εορτης ημων ο καιρος απας”,το οποιο συμπληρωνεται-θα μπορουσαμε να πουμε και απο το αρχαιο επισης ”βιος αν-εορταστος, μακρα οδος α-πανδοχευτος”. Οι εορτες εχουν πνευματικο χαρακτηρα και εχουν σαν σκοπο να εφοδιαζουν πνευματικα σαν αλλη τροφη και ξεκουραση τους πιστους, τους οδευοντας ”την στενη και τεθλιμμενη οδον, την απαγουσαν εις την ζωην”, οπως και το πανδοχειο φιλοξενει και καταψυχιζει σωματικα τους οδοιπορους απο τοπους μακρυνους, εφοδιαζοντας τους με τα απαραιτητα προς συνεχιση του ταξιδιου.Οι εορτες των αγιων ειναι ευκαιρια χαρας και ανεφοδιασμου ψυχο-πνευματικου για τον καθε πιστο ανθρωπο ενισχυοντας τον στις οποιες περιστασεις που βιωνει και γεμιζοντας τον ευφροσυνη ψυχης και αισιοδοξια για το μελλον και τον πνευματικο του αγωνα καθημερινα. Οι εορτες των αγιων και αυτο το μηνα οπου διανυουμε ειναι παμπολλες και σημαντικες. Κατ αρχας η ενταυθα τοπικη Εκκλησια τιμα την μνημη της ανακομιδης του τιμιου σκηνωματος του οσιου Γερασιμου του Νεου Ασκητου και προστατου της νησου, οπου ειναι και η τελευταια πανηγυρις προς τιμην του, η φθινοπωρινη και πλεον επισημος εορτη, η και καταγεγραμμενη στα μηνολογια τα εκκλησιαστικα, αλλα και στα λεγομενα ημερολογια, ως η καθ’εαυτη ημερα της μνημης του Αγιου Γερασιμου. Ο μηνας εξ αλλου αυτος ειναι ο μηνας του αγιου Δημητριου του Μυροβλητου, ενος εκ των λαμπροτερων αγιων μαρτυρων της Εκκλησιας και η πανηγυρις του κατ’ετος παγκοσμιος και οικουμενικη και τελευταια επισημος εορτη η εθνθικη-θρησκευτικη της Αγιας Σκεπης της Θεοτοκου, συνδεδεμενη με τη σειρα της και με αλλες λαμπρες ,εθνικες μνημες της νεοτερης ελληνικης ιστοριας, η οποια εορτη μετετεθη απο την 1η του μηνος αυτου στις 28, με αποφαση της τοτε Ιερας Συνοδου της Εκκλησιας της Ελλαδος.
    Απο τους πρωτους αγιους του μηνος την 1η τιμαται ο αγιος Αποστολος Ανανιας εκ των εβδομηκοντα Αποστολων .Πληροφοριες για τον βιο του αντλουμε απο το βιβλιο ”Πραξεις των Αποστολων”,οπου γινεται λογος για την θαυμαστη θεραπεια της τυφλωσης του Σαουλ η Σαυλου μετεπειτα Αποστολου Παυλου, τον οποιο εθεραπευσε ο Ανανιας επιθεις τας χειρας και κατοπιν τον κατηχησε στο Ευαγγελιο βαπτιζοντας τον.Την ιδια ημερα τιμωνται οι οσιοι Ρωμανος ο Μελωδος σπουδαιος ποιητης κοντακιων, δηλ. εκκλησιαστικων υμνων και ο επισης εκκλησιαστικος ποιητης Ιωαννης ο Κουκουζελης ο οποιος ελαβε και ενα χρυσο νομισμα απο την Θεοτοκο, η Οποια του απηυθυνε και τους εξης λογους ”Να χαιρεις τεκνον μου Ιωαννη ψαλλε μοι και ου μη σε εγκαταλειπω”.Το γεγονος ελαβε χωρα σε ιερα αγρυπνια στη μονη της μετανοιας του οσιου στο Αγιον Ορος , κατα το τελος της οποιας ο οσιος εκοιμηθη στο στασιδιο και ειδε καθ’υπνους την Κυρια Θεοτοκο, και αφου ξυπνησε ειδε στο χερι του το νομισμα.
    Στις 2 του μηνος εορταζει ο αγιος ιερομαρτυς Κυπριανος και η αγια μαρτυς Ιουστινα η παρθενος.Ο αγιος Κυπριανος κατ’αρχας ηταν ειδωλολατρης και ασκουσε τη μαγεια. Υστερα απο ενα επεισοδιο με την αγια Ιουστινα την οποια προσπαθησε να αιχμαλωτισει με τις πρακτικες του ,υστερα απο εναν νεο που την αγαπουσε παραφορα, επισης ειδωλολατρη τον Αγλαιδα και αφου απετυχε ,εγνωρισε την δυναμη του Εσταυρωμενου Χριστου του Μονου Αληθινου Θεου ,με τη χαρη του οποιου εφυλασσετο η αγια και ετσι ο Κυπριανος μετεστραφη στην χριστιανικη πιστη χειροτονηθεις μαλιστα και επισκοπος Καρχηδονας. Μαρτυρησε εν τελει την καλη ομολογια μαζι με την αγια Ιουστινα.
    Στις 3 του μηνος εορταζει ο αγιος ιερομαρτυς Διονυσιος ο Αρεοπαγιτης επισκοπος Αθηνων ,ο οποιος κατηχηθηκε στην Αθηνα απο τον αφιχθεντα εκει Αποστολο Παυλο, ο οποιος λαβων αφορμη απο ενα βωμο ”Τω αγνωστω Θεω”εκηρυξε στην πολη τη νεα πιστη. Αντλουμε πληροφοριες και για αυτο το γεγονος απο τις”Πραξεις των αγιων Αποστολων”, συμφωνα με τις οποιες ο Διονυσιος Αρεοπαγιτης, εκλεκτο μελος του δικαστηριου του Αρειου Παγου, ανθρωπος δικαιος ,ανεπιληπτος , αγαθης προαιρεσεως και φημης, εκτιμουμενος απο την κοινωνια των Αθηνων επιστευσε πρωτος στο κηρυγμα του Αποστολου Παυλου μαζι με μια γυναικα τη Δαμαριδα.
    Την 4η εορταζει ο αγιος επισης ιερομαρτυς Ιεροθεος , πρωτος επισκοπος Αθηνων συγχρονος με τον αγιο Διονυσιο, ο οποιος και εκεινος μεσω του Αποστολου Παυλου κατηχηθη στη νεα πιστη και απο εκεινον ο αγιος Διονυσιος ηντλησε περισσοτερα διδαγματα γενομενος διαδοχος του στον επισκοπικο θρονο των Αθηνων.Οι αγιοι Ιεροθεος και Διονυσιος εγραψαν και θεοπνευστα συγγραμματα υστερα απο πνευματικες ουρανιες εμπειριες οπου ειχαν ζησει. Ιδιαιτερα ο αγιος Διονυσιος εγραψε τα εξης εργα ”Περι ουρανιου ιεραρχιας”, ”Περι εκκλησιαστικης ιεραρχιας”, ”Περι θειων ονοματων”, κ.α. Οι ιδιοι κατα την παραδοση, παρευρεθησαν μαζι με τους Αποστολους , οι οποιοι ”θεαρχιω νευματι εκ περατων συνεδραμον του κηδευσαι” την Θεοτοκον στη Γεθσημανη. Εξ αλλου και ο ιδιος ο αγ. Διονυσιος επεσκεφθη την Κυρια Θεοτοκον στα Ιεροσολυμα κατα την επιγεια ζωη Της και ολιγο προ της Κοιμησεως Της.Και οι δυο υπεστησαν μαρτυρικο θανατο. Ο αγ. Διονυσιος μαρτυρησε στη Γαλλια , στην πολη του Παρισιου, οπου και σημερα τιμαται ως τοπικος εκει αγιος . Η καρα του θησαυριζεται σε μονη του Αγ.Ορους.
    Τις 6 του μηνος εορταζεται η μνημη του αγιου Αποστολου Θωμα ενος εκ των Δωδεκα, ο οποιος πανηγυρικωτερον τιμαται την Κυριακη του Αντι-Πασχα (του Θωμα) λογω της εορτης της καλης ομολογιας και ψηλαφησεως.Ο αποστολος Θωμας εφθασε μεχρι την Ινδια μεταφεροντας εκει το μηνυμα του Ευαγγελιου και απεθανε με μαρτυρικο τροπο. Στα μερη εκεινα δεικνυται σε πολη με το ονομα του ο κενος ταφος του. Η τιμια και εριτιμος καρα του θησαυριζεται σε θηκη κεκοσμημενη με πολυτιμους λιθους στην ιερα μονη του Θεολογου της Πατμου.
    Την 14η εορταζονται οι οσιοι Γερβασιος, Προτεριος, Ναζαριος και Κοσμας επισκοπος Μαιουμα ο Αγιοπολιτης.Ο αγιος Κοσμας κατα το συναξαριο του ειχε μεινει ορφανος απο νεος και ειχε παρακινησει το ενδιαφερον του πατερα του αγ Ιωαννου του Δαμασκηνου, του μεγαλου εκεινου θεολογου της Εκκλησιας και υπερμαχου της τιμης των αγιων Εικονων, αλλα και ποιητου της οκτωηχου-παρακλητικης. Υιοθετηθηκε απο τον πατερα του Ιωαννου Δαμασκηνου και ανετραφη μαζι με τον Ιωαννη πλησιον διδασκαλου ονοματι και εκεινου Κοσμα. Ο αγιος Κοσμας αγιοπολιτης εγινε επειτα επισκοπος Μαιουμα (Ανθηδωνος) και συνεθεσε πολλους κανονες σε εορτες μεταξυ αυτων και τον κανονα της εορτης της Κοιμησεως ”Πεποικιλμενη τη θεια δοξη”.
    Τις 16 εορταζει ο αγιος μεγαλομαρτυς Λογγινος ο επι του Σταυρου.Ονομαζεται ετσι επειδη ηταν στον Γολγοθα ο επικεφαλης κεντυριων του ταγματος που ”ετηρουν εκει”τον Ιησουν και τους δυο ληστας κατα την Σταυρωση ,την ημερα της Μ.Παρασκευης.Εγινε μαρτυρας των γεγονοτων κατα την ημερα αυτη αλλα και κατα την Ανασταση του Σωτηρος και ηταν εκεινος που κατα τον Ευαγγελιστη Ματθαιο μαζι με την κουστωδια ειπαν στους αρχιερεις και Γραμματεις απαντα τα γενομενα.Μη δεχθεις τα ικανα αργυρια εφυγε αφου παραιτηθηκε και απο το αξιωμα του, στην πατριδα του την Καππαδοκια , οπου με αποστολικο ζηλο ανηγγειλε τα οσα εζησε και ειδε, με αποτελεσμα οι αρχιερεις των Ιουδαιων να τον καταγγειλουν στον αυτοκρατορα της Ρωμης και να λαβει μαρτυρικο θανατο.Λεγεται μαλιστα οτι εφιλευσε το αποσπασμα οπου εφθασε καταζητωντας τον και τους ακολουθησε οικειοθελως στον τοπο του μαρτυριου του.Η τιμια καρα του ευρεθη ακτινοβολουσα υστερα απο πολλα χρονια μεσα σε κοπριες (οπου την ειχαν ριψει οι θανατωσαντες τον Αγιον) απο καποια γυναικα, η οποια πηγαινοντας στα Ιεροσολυμα για προσκυνημα ετυφλωθη αιφνιδιως και εχοντας χασει εν τω μεταξυ καθ οδον και τον υιο της ειδε καθ υπνους τον Αγιον υποδεικνυοντα σε αυτην την ευρεση της κεφαλης του και συγχρονως την θεραπεια της πραγμα το οποιο και εγινε. Αργοτερα μετεφερθη το τιμιο σεβασμα απο την θεραπευθεισα εκεινη γυναικα στη Σανδαλη της Καππαδοκιας.
    Στις 18 εορταζει ο Ευαγγελιστης Λουκας συγγραφευς του τριτου κατα σειρα ιερου Ευαγγελιου και του βιβλιου”Πραξεις των Αποστολων”.Ο ιερος αυτος Ευαγγελιστης εγινε μαθητης και συνεργος του Αποστολου Παυλου κατα αλλες πληροφοριες στην πολη της Αντιοχειας ,οπου κατηχηθηκε απο εκεινον στην εις Χριστον πιστιν και εγινε ακολουθος και ο κατεξοχην ”αγαπητος ιατρος”στον Αποστολο Παυλο προσφεροντας τις ιατρικες υπηρεσιες του, μιας και ειχε σπουδασει ιατρος στο επαγγελμα.Ο Ευαγγελιστης Λουκας γνωριζε πολυ καλα απο την αρχαια ελληνικη γραμματεια τους ιστοριογραφους Ηροδοτο και Θουκυδιδη και ηταν πολυ καλος και ακριβης ιστορικος εχοντας και την ικανοτητα ”του συγγραφειν”.Η ακριβης τοποθετηση των γεγονοτων στο Ευαγγελιο του σχετικα με την επι γης ζωη του Κυριου το φανερωνουν, οπως και η αξιοπιστια των πηγων του για την συγγραφη του ιερου κειμενου, που υπηρξαν το στενο περιβαλλον και τα προσωπα οπου γνωρισαν τον Κυριο, οι Μαθητες, οι μυροφορες γυναικες και ειδικα η Ιδια η Παναγια, στον οποιο απεκαλυψε και δι’αυτου σε ολη την χριστιανικη Εκκλησια ”ταυτα παντα τα ρηματα,”τα οποια ”συνετηρει βαλλουσα εν τη καρδια αυτης”, οπως μας διηγειται ο ιδιος ο ιερος Λουκας.
    Κατ αλλες πληροφοριες ηταν ο ενας εκ των δυο Μαθητων, οπου και περιγραφει στα τελευταια κεφαλαια του το Ευαγγελιον κατα Λουκαν, οι οποιοι ειδαν, αλλα δεν ανεγνωρισαν αμεσως τον Ανασταντα Κυριο το εσπερας της μιας των Σαββατων κατα την πορεια προς τους Εμμαους.Το ονομα του αλλου Μαθητου ηταν Κλεωπας. Και οι δυο αργοτερα ανεγνωρισαν τον Κυριο Ανασταντα εκ των νεκρων κατα την κλαση (διαμελισμο) και διανομη του αρτου στο δειπνο που παρεκαθησαν το βραδυ εκεινο στο σπιτι οπου εφτασαν στους Εμμαους.
    Ο Ευαγγελιστης Λουκας μετα το μαρτυρικο τελος του Αποστολου Παυλου το 64 μ. Χ. περιωδευσε αποστολικως στην Δαλματια, Γαλλια και την κυριως Ελλαδα οπου και συνεγραψε το Ευαγγελιο του και τις Πραξεις των Αποστολων στη σημερινη μονη του Μεγαλου Σπηλαιου και απεθανε -κατα τους μεν με φυσικο και κατα τους δε με μαρτυρικο θανατο στη Θηβα της Βοιωτιας, της Εκκλησιας της οποιας τυγχανει και ο ιδρυτης. Κατα μαρτυριες στον ταφο του εβρεχε ο Θεος κολλυρια ιαματικα κατα την ημερα της μνημης του, οπως και στο κενο μνημειο του Ιωαννου του Θεολογου στην Εφεσσο τις 8 Μαιου εσυλλεγετο η κονις, ητις καλειται υπο των εγχωριων” Μαννα”.Ο ιερος Ευαγγελιστης εξαλλου εναυαγησε μαζι με τον Αποστολο των εθνων Παυλο στις νοτιες ακτες της νησου κατα το λαχον ναυαγιο στο ταξιδι τους προς τη Ρωμη.
    Στις 19 εορταζει ο προφητης Ιωηλ εις εκ των ”ελασσονων ”προφητων της Παλαιας Διαθηκης ,”ο προφητης της Πεντηκοστης” οπως χαρακτηρισθηκε απο την Εκκλησια. Στο προφητικο του βιβλιο περιγραφεται το γεγονος της καθοδου του Αγιου Πνευματος κατα την ημερα της Πεντηκοστης .”Και εκχεω απο του Πνευματος μου επι τους δουλους μου και επι τας δουλας μου και ηξουσιν και προφητευσουσιν”.Ενω επισης εορταζονται και οι μαρτυρες Ουαρος και Κλεοπατρα.
    Στις 20 εορταζεται, ως γνωστον (μαζι με τον Αγιο μας), ο αγ μεγαλομαρτυς Αρτεμιος και η οσια Ματρωνη η Χιοπολιτις.Ο αγ. Αρτεμιος υπηρξε δουκας (αξιωματουχος) του Κωνσταντιου, υιου του αγιου ισαποστολου Κωνσταντινου του Μεγαλου και εμαρτυρησε απο τον υιο του Κωνσταντιου Ιουλιανο τον Παραβατη, (οπου ηθελε να αναβιωσει ξανα την αρχαια θρησκεια), την καλη εις Χριστον ομολογια. Ο αγ. Αρτεμιος κατ’ εντολη του Κωνσταντιου φερεται και ως κομιστης πολλων ι.λειψανων στην Βασιλευουσα, οπως του Αποστολου Ανδρεου του Πρωτοκλητου απο την Πατρα, του Αποστολου Τιμοθεου απο την Εφεσσο και του Αποστολου κ Ευαγγελιστου Λουκα απο την Θηβα, τα οποια κατετεθησαν στον περιλαμπρο ι. Ναο των αγ. Αποστολων Κων/πολεως-πανομοιοτυπο της σημερινης βασιλικης του αγ. Μαρκου της Βενετιας, οπου ειχε κατασκευασει ο Κωνσταντιος δωδεκα μαρμαρινες λαρνακες για καθεναν απο τους Αποστολους του Χριστου και στον οποιο υπηρχαν και τα τιμια λειψανα του πατρος του Μ. Κωνσταντινου και της αγ. Ελενης της μητρος του.Στην Πατρα μαλιστα ο αγ. Αρτεμιος φερεται και ως ιδρυτης Γηροκομειου-πτωχοκομειου τινος, οπου στη θεση του σημερα ευρισκεται η Μονη Παναγιας της Γηροκομητισσης.
    Στις 23 εορταζεται ο αγ αποστολος και θεαδελφος Ιακωβος πρωτος επισκοπος των Ιεροσολυμων αδελφος του Ιδιου του Κυριου. Ηταν υιος του Ιωσηφ του δικαιου μνηστορος απο την πρωτη θανουσα συμβια του πριν χρηματισει μνηστωρ και προστατης της Θεοτοκου και διακονος του κατ οικονομια φρικτου μυστηριου της σαρκωσεως του Θεου-Λογου. Μεταξυ των κατα σαρκα κανονικων αδελφων του υπηρξε και ο Ιουδας.Υπηρξαν ολοι αυτοι νομιζομενοι αδελφοι του Κυριου και μετα την Ανασταση εχειροτονηθη απο τους Αποστολους επισκοπος πρωτος των Ιεροσολυμων και υπηρξε μαζι με τους Αποστολους Πετρο και Ιωαννη οι στυλοι της Εκκλησιας. Επιστευσε ολοψυχα στον Χριστον τον Υιον του Θεου μετα την εκ νεκρων Ανασταση μαζι και με τους λοιπους αδελφους του και κατα την παραδοση υπεστη μαρτυρικο θανατο ριφθεις απο τους Ιουδαιους απο το υψηλοτερο σημειο του Ναου Του Σολομωντος στο κενο και εν συνεχεια εθανατωθη κατα κεφαλης με το ξυλον του κναφεως λογω της πασιφανους ομολογιας του στην Θεοτητα του Χριστου. Κατα την παραδοση συνεταξε το πρωτον ευχη αγιας αναφορας-Θειας Λειτουργιας στα αραμαικα , οπου δια μεσου των αιωνων υπεστη το κειμενο προσθηκες μεταφρασθεν στην ελληνικη , αλλα λογω του εκτενους περιεχομενου αντικατεσταθη -μεχρι και σημερα υπο των βυζαντινων αναφορων -Θ.Λειτουργιων του Μ.Βασιλειου και του ι. Χρυσοστομου.Παρεδωκε στην Εκκλησια -οπως και ο αδελφος του Ιουδας Καθολικη ομωνυμο Επιστολη κατακεχωρημενη στον κανονα των βιβλιων της Καινης Διαθηκης.
    Στις 25 εορταζουν οι αγιοι μαρτυρες Μαρκιανος και Μαρτυριος και η αγια Ταβιθα, την οποια εκ νεκρων ανεστησε ο Κορυφαιος των Αποστολων Πετρος ,οπως επισης μας πληροφορει το βιβλιο των Πραξεων των Αποστολων.Αυτη εζησε στον καιρο, οπου γεννηθηκε και εσυγκροτηθη η πρωτη Εκκλησια απο τους αγιους Αποστολους μετα την Πεντηκοστη και ”ην πληρης αγαθων εργων και ελεημοσυνων”και ασθενησε και επεθανε και μετα απο προσευχη ο Αποστολος Πετρος την ανεστησε και την παρεδωκε και παλι ζωσα . Το γεγονος αυτο εγινε στην Ιοππη της Παλαιστινης και η επιπλεον διηγηση αυτη της Αγιας Γραφης οπως και η αντιστοιχη περιγραφη της αναστασεως της θυγατρος του Ιαειρου ,αλλα και η κορυφαια η ανασταση του τετραημερου Λαζαρου μας πειθει ετι περισσοτερο στο δογμα περι της καθολικης αναστασεως ”εν τη εσχατη ημερα”.
    Την 27η εορταζονται οι αγιες μαρτυρες Καπιτωλινα και Προκλα η συζυγος του Πιλατου.Η αγ. Προκλα συμφωνα με τις ευαγγελικες διηγησεις ”Καθημενου δε (του Πιλατου) επι του βηματος απεστειλε αυτω η γυνη αυτου(η Προκλα)λεγουσα. Μηδενι και συ τω δικαιω τουτω. Πολλα γαρ επαθον κατ’οναρ δι’αυτον”.Η αγ. Προκλα σε αντιθεση με τον συζυγο της τον Πιλατο διοικητη της Ιουδαιας , τον οποιο παρουσιαζαν οι ιστορικοι της εποχης ως διοικητη με καποια απομειναρια της ρωμαικης δικαιοσυνης, αλλα ανθρωπο δεσποτικο και σκληρο και γυρευοντας πρωτα -πρωτα το συμφερον και την ευχαριστηση του και εχοντας καταπνιξει στους χρονους, προ του σωτηριου παθους πολλες στασεις των Ιουδαιων(για την αναμειξη του αιματος των σφαγιασθεντων Ιουδαιων με το αιμα των θυσιων στο Ναο, οπου εγινε στις ημερες του Πιλατου ποιειται μνεια και ο Ιδιος ο Κυριος στο Ευαγγελιο του Λουκα)ηταν γυναικα αγαθης προαιρεσης και ανθισε μεσα της η πιστη στο μηνυμα του Ευαγγελιου ,γεγονος που της ανοιξε την οδο προς το δι’αιματος μαρτυριο.
    Στις 29 εορταζεται η αγια μαρτυς Αναστασια η Ρωμαια (διαφορετικο προσωπο απο την αγ. Αναστασια την επισης μεγαλομαρτυρα απο τη Ρωμη την Φαρμακολυτρια), αλλα και ο οσιος Αβραμιος και η αυτου ανεψια Μαρια.Η διηγηση του βιου αυτων των αγιων ειναι λιαν εποικοδομητικη γιατι ο οσιος Αβραμιος ειναι ο κατεξοχην μιμητης του Καλου Αρχιποιμενος Ιησου Χριστου, ο οποιος ”την ψυχην αυτου τιθησιν υπερ των προβατων”και χαιρει για την ανευρεση του απολολωτος προβατου περιοσσοτερον, παρα ”επι τοις ενενηκοντα-εννεα”.Ο οσιος Αβραμιος προκειμενου να λυτρωση την ανεψια του Μαρια απο τα δοκανα της αμαρτιας, οπου ειχε εκπεσει, την ανεζητησε μεσα στα καταγωγια,αψηφωντας το γεροντικο της ηλικιας του και την χλευη και τα σχολια του αμαρτωλου υποκοσμου και εθηρευσε ξανα την Μαρια απο τον βυθο της απωλειας και της απογνωσης προς την αιωνια ζωη και την εν Χριστω χαρα.
    Και τελος την 30η εορταζονται οι αγιοι εκ των εβδομηκοντα Αποστολοι Αμπλιας, Σταχυς και Ουρβανος.Ολοι αυτοι εκηρυξαν το Ευαγγελιο σε διαφορους τοπους , μαλιστα ο αποστολος Σταχυς κατεσταθη πρωτος επισκοπος της πολιχνης του Βυζαντιου απο τον Πρωτοκλητο Αποστολο Ανδρεα και διαδοχοι του μεχρι σημερα οι κατα καιρους αρχιεπισκοποι Κων/πολεως και Ν.Ρωμης και Οικουμενικοι Πατριαρχαι.
    Εκτος απο τους αναφερθεντας τουτους αγιους και πολλοι αλλοι αγιοι εορταζονται κατα αυτο τον μηνα, αλλα αναφερθηκαν κυριως οι πιο γνωστοι των οποιων τα ονοματα φερουν πολλοι εκ των χριστιανων και ειναι εις το επακρον διαδεδομενοι.
    Παραλληλα καταρτιζεται οπως καθε μηνα και το αναλογο προγραμμα του τοπικου επισκοπου και μητροπολιτου της τοπικης αυτης Εκκλησιας σεβ.Κ.κ.Δημητριου, ο οποιος αμα τη εναρξει του μηνος Οκτωβριου, ως εχων την κατα Θεον σοφιαν και εν Χριστω τω Κυριω πατρικην αγαπην και ορθοδοξον εκκλησιατικον φρονημα, εχων λαβει το ”τελειοποιον χρισμα” κεχειροτονημενος απο το Πνευμα το Αγιον κανονικος αρχιερευς της κατα Κεφαλληνιαν αγιωτατης Εκκλησιας ”ελεω Θεου” του Υψιστου, καταλαμβανων τον αποστολικον και διδασκαλικον τοπον των Δωδεκα, ως επισης και των εβδομηκοντα κατ’ αυτο το μηνα εορταζομενων Αποστολων, ως του Σταχυος, του Αμπλιατου ,του Ανανιου και κυριως του Αποστολου και ιδρυτου της Εκκλησιας της Κεφαλληνιας Παυλου μετα του ιερου Λουκα και αρθρωνοντας την αρχαια προς τον Δομητορα της Εκκλησιας Κυριον ημων Ιησουν Χριστον ομολογια,ως οι ιερομαρτυρες Διονυσιος ο Αρεοπαγιτης, Ιεροθεος, οι αγιοι μαρτυρες οπως ο συνωνυμος του μεγαλομαρτυς Δημητριος ο Μυροβλητης και Λογγινος, εμπνεομενος ως φιλομοναχος επισκοπος απο το παραδειγμα του οσιου και προστατου Γερασιμου του Νεου Ασκητου, και παντων των εν τω μηνι τουτω οσιων, επευχεται καλον και ευλογημενον μηνα και πλουσια την ευλογια παρα του εν Τριαδι Προσκυνουμενου Θεου και την πρεσβεια και ολοφωτον Σκεπη της Κυριας Θεοτοκου ,του οσιου Γερασιμου και παντων των αγιων.

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!