Από ιδιοκτήτες πολυτελών τουριστικών καταλυμάτων της περιοχής “Παλιά Σκάλα” λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή “κόλαφο” για την κατάσταση ύδροδότησης αυτών των ιδιοκτησιών και όλης της περιοχής. Η μετάφραση έχει γίνει από το https://www.deepl.com/ με κάθε επιφύλαξη για τυχόν λάθη.
Σταύρος Σπαθής, Πρόεδρος ΔΕΥΑΚ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Μαριάνθη Βιτωράτου, Γενική Διευθύντρια ΔΕΥΑΚ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Σταύρος Τραυλός, αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης
Θεόφιλος Μιχαλάτος, Δήμαρχος Κεφαλονιάς c/o Γραμματεία Δημάρχου – παρακαλώ να προωθηθεί
Νίκος Κουρκουμέλης, Δήμαρχος Σκάλας
Σταύρος Κόρκος Κουρής, Τμήμα Τουρισμού και Πολιτισμού της Κυβέρνησης Κεφαλονιάς
CC to:
eKathimerini Athens Editor
inKefalonia News Editor
inKefalonia Radio Editor
Kefalonia Press μέσω Facebook Messenger
Αγαπητοί όλοι,
Σας γράφω εκ μέρους 13+ ιδιοκτητών βίλας στην περιοχή Παλιά Σκάλα Ελειού-Πρόννων οι οποίοι είναι όλοι ξένοι επενδυτές έχοντας όλοι αγοράσει οικόπεδα και χτίσει σπίτια στην περιοχή. Παρόλο που μπορεί να μην έχουμε ψήφο στις επερχόμενες εκλογές, η αξία μας για την Κεφαλονιά δεν είναι λιγότερο σημαντική από κάθε άλλο Κεφαλονίτη. Πολλοί από εμάς έχουν μόνιμη κατοικία εδώ και πολλοί από εμάς συνεισφέρουν στην τοπική οικονομία μέσω των επιχειρήσεων ενοικίασης ακινήτων που φέρνουν σημαντικό τουρισμό και χρήματα στο νησί.
Πολλοί από εσάς γνωρίζετε τα συνεχιζόμενα προβλήματα με το νερό που αντιμετώπισαν οι κάτοικοι της Παλιάς Σκάλας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αλλά τα προβλήματα συνεχίζονται και τώρα και γίνονται όλο και πιο σοβαρά. Το 2017, και οι 13 από εμάς πληρώσαμε σημαντικά χρηματικά ποσά για να συνδεθούμε με την παροχή νερού της ΔΕΥΑΚ, αλλά φαίνεται ότι τα χρήματά μας θα ήταν καλύτερα να τα είχαμε ξοδέψει βάζοντας τη δική μας δεξαμενή αποθήκευσης και οργανώνοντας το δικό μας νερό μέσω παράδοσης, γιατί θα ξέραμε τουλάχιστον ότι θα είχαμε σταθερή παροχή.
Για να ανακεφαλαιώσουμε για όσους ίσως αγνοούν τι ζήσαμε αυτό το καλοκαίρι, κατά την περίοδο του Ιουλίου, είχαμε πολλές και μακροχρόνιες διακοπές νερού 8-12 ωρών (19, 20, 21 και 24 Ιουλίου), με αποκορύφωμα την πλήρη διακοπή του νερού για πάνω από 30 ώρες στις 25-26 Ιουλίου. Σε αυτό το πιο παρατεταμένο περιστατικό, πληροφορηθήκαμε μέσω δημοσιευμένης συνέντευξης σε ΜΜΕ της Κεφαλονιάς ότι η διακοπή νερού αποδόθηκε σε επέμβαση στο σύστημα από κλέφτες και άλλους, οι οποίοι, υποτίθεται, έκλεισαν εντελώς το νερό στην περιοχή μας για πολιτικούς λόγους.
Από εκεί και πέρα, όποια και αν ήταν τα αίτια των διακοπών νερού, όταν αποκαταστάθηκε η παροχή το βράδυ της 26ης Ιουλίου και μέχρι την περασμένη Παρασκευή, το νερό ήταν συνεχές και με καλή πίεση, αλλά τώρα, πάλι, ΤΡΕΙΣ φορές τις τελευταίες τέσσερις ημέρες το νερό έχει σταματήσει εντελώς για 8+ ώρες.
Μετά από μεγάλη προσπάθεια να μάθω την αλήθεια, δύο υψηλά ιστάμενες και αξιόπιστες τοπικές πηγές με ενημέρωσαν την Κυριακή ότι η γεώτρηση που τροφοδοτούσε την περιοχή μας με νερό έχει στερέψει (άγνωστο αν έσπασε προσωρινά ή μόνιμα) και ότι η ΔΕΥΑΚ είναι ενήμερη για την κατάσταση. Η ΔΕΥΑΚ έχει αναγκαστεί να καταφεύγει σε συνεχή πλήρωση της δεξαμενής μας με βυτιοφόρο για την υδροδότηση της περιοχής, η οποία, όπως πληροφορήθηκα, θα συνεχιστεί μόνο μέχρι το τέλος του μήνα. Αυτό δημιουργεί το ερώτημα τι θα κάνει η ΔΕΥΑΚ για το υπόλοιπο της σεζόν, δεδομένου ότι θα υπάρχουν πολλοί τουρίστες που θα παραμείνουν εδώ μέχρι το τέλος Οκτωβρίου και υπάρχουν και μόνιμοι κάτοικοι που θα χρειαστούν νερό και μετά το τέλος Σεπτεμβρίου. Υποθέτουν ότι όταν έρθουν οι βροχές η γεώτρηση θα ξαναγεμίσει και δεν θα υπάρξει περαιτέρω πρόβλημα;
Τούτου λεχθέντος, σε σχέση με τις πιο πρόσφατες διακοπές νερού που παρατηρούνται από το Σαββατοκύριακο, όταν επικοινώνησα τηλεφωνικά με τη ΔΕΥΑΚ την Παρασκευή, ενημερώθηκα αρχικά από έναν προσωρινό υπάλληλο με πολύ καλά αγγλικά ότι “έχουμε εντολή να πούμε στους κατοίκους της Παλιάς Σκάλας ότι το πρόβλημα με το νερό σας είναι αποτέλεσμα του ότι έχουν συνδεθεί πάρα πολλές ιδιοκτησίες και χρησιμοποιούν πάρα πολύ νερό στη γραμμή….” Όταν είπα σε αυτόν τον υπάλληλο ότι το νερό μας ήταν απολύτως εντάξει για αρκετές εβδομάδες, αλλά τώρα ήταν τελείως κλειστό, δεν ήταν πρόβλημα χαμηλής πίεσης, μου είπαν ότι θα πρέπει να ξανακαλέσω σε 20 λεπτά. Όταν ξαναπήρα τηλέφωνο, ένας άλλος συνάδελφος της ΔΕΥΑΚ με ενημέρωσε ότι ένα βυτιοφόρο στέλνεται για να γεμίσει τη δεξαμενή και το νερό μας θα ξαναρχίσει να λειτουργεί το απόγευμα. Αυτό που δεν γνωρίζαμε εκείνη τη στιγμή ήταν ότι αυτό το γέμισμα του βυτιοφόρου ήταν σε εξέλιξη από τα τέλη Ιουλίου. Μόνο τώρα μαθαίνουμε ότι αυτό θα είναι ένα διαρκές ζήτημα.
Εξετάζοντας τον προγραμματισμό του γεμίσματος της δεξαμενής, δεδομένου ότι το γέμισμα της δεξαμενής νερού από την Παρασκευή ΑΠΟΚΤΗΣΕ στις 9:00 π.μ. της Κυριακής και η ΔΕΥΑΚ γνωρίζει ότι δεν μπορεί να μην υπάρξει συνέχιση της κανονικής εξυπηρέτησης επειδή η γεώτρηση δεν παρέχει καθόλου νερό, η λογική θα έλεγε ότι η ΔΕΥΑΚ θα έπρεπε να οργανώσει την επαρκή επαναπλήρωση της δεξαμενής αποθήκευσης με αρκετά φορτία της δεξαμενής και να συνεχίσει να την κρατά γεμάτη ΠΡΙΝ αδειάσει για να εξασφαλίσει την παροχή συνεχούς εξυπηρέτησης μιας ολόκληρης κοινότητας- ωστόσο, αυτό δεν είναι το σχέδιο. Μου έχει πει ο τεχνικός της ΔΕΥΑΚ στην περιοχή ότι θα πρέπει να αναμένουμε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΑΚΟΠΗ της υπηρεσίας μας για έως και 2-3 ώρες, ενώ το βυτιοφόρο γεμίζει τη δεξαμενή. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ ΔΙΑΚΟΠΉ.
Έτσι, σήμερα (11/9), ΞΑΝΑ, βιώσαμε την καθημερινή διακοπή και είμαστε όλοι χωρίς νερό σε όλες τις περιοχές – 13+ βίλες, όλες γεμάτες με εύπορους τουρίστες που πληρώνουν – και, από τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, η τρέχουσα διακοπή νερού δεν ήταν 2-3 ώρες, όπως μας είπαν ότι θα ήταν η περίπτωση, αλλά για πάνω από 8 ώρες μέχρι στιγμής.. Υπάρχει ίσως μια σταγόνα που βγαίνει από τις βρύσες, αλλά δεν υπάρχει αρκετό νερό για να πλύνετε πραγματικά τα χέρια, να τραβήξετε το καζανάκι της τουαλέτας, πόσο μάλλον να κάνετε ντους. Είναι αυτό που πρέπει να περιμένουμε ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ μέχρι η γεώτρηση να γεμίσει μόνη της όταν έρθουν οι βροχές, αν στην πραγματικότητα η πηγή της γεώτρησης δεν έχει σταματήσει εντελώς;
Θα ήθελα να υπογραμμίσω τον επείγοντα χαρακτήρα αυτής της κατάστασης στο βαθμό που υπήρξε πυρκαγιά μόλις 1,5 K από τα σπίτια μας κατά τη διάρκεια της νύχτας στην περιοχή Σκάλα του ξενοδοχείου San Giorgio . Το γεγονός ότι δεν υπήρχε νερό για την τροφοδοσία της πλαγιάς, ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ, είναι εντελώς ανεπαρκές και αποτελεί αδιαμφισβήτητο κίνδυνο για τη ζωή και την περιουσία. Είναι υποτιμητικό να πούμε ότι αισθανόμαστε ανασφαλείς και ευάλωτοι χωρίς νερό, ιδιαίτερα όπως χθες το βράδυ, όταν φυσούσε πολύ και βλέπαμε τις φλόγες να κορυφώνονται πάνω από το λόφο σε απόσταση μικρότερη των 2 χιλιομέτρων.
Δεν μπορούμε να το αποφύγουμε. Αυτό είναι ένα θέμα που θα παραμείνει χρόνιο μέχρι να βρεθεί μια μόνιμη λύση, αλλά στο μεταξύ πρέπει να πεισθεί η ΔΕΥΑΚ να είναι πιο οργανωμένη με προγραμματισμένη ρουτίνα και πιο τακτικές παραδόσεις νερού για την τροφοδοσία των κατοίκων της Παλιάς Σκάλας, εκπληρώνοντας έτσι την υποχρέωσή της να τροφοδοτεί τα άτομα που είναι πελάτες που πληρώνουν και είναι συνδεδεμένοι με την εταιρεία ύδρευσης και βασίζονται σε αυτήν για αυτό το βασικό αγαθό.
Τούτου λεχθέντος, κατανοώ ότι η ΔΕΥΑΚ προσπαθεί να μειώσει το κόστος της δεξαμενισμού του νερού, τώρα που δεν το παίρνει από γεώτρηση, αλλά η σποραδική παροχή νερού είναι μια μη ικανοποιητική λύση και μια παράλειψη της ευθύνης της ΔΕΥΑΚ. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι πληρώνουμε για το νερό που λαμβάνουμε. Μέχρι να βρεθεί μια μόνιμη λύση, είναι υποχρέωση της ΔΕΥΑΚ να στέλνει περισσότερο νερό, αν αυτό που στέλνεται δεν είναι σαφώς αρκετό.
Σε μια σημαντική παράλληλη σημείωση, δεν υπάρχει μόνο κίνδυνος για τη ζωή σε αυτή την κατάσταση, αλλά και κίνδυνος για τη φήμη του νησιού ως τουριστικού προορισμού και έτσι, με αυτές τις δύο εκτιμήσεις η ΔΕΥΑΚ πρέπει να κάνει περισσότερα για την αντιμετώπιση του προβλήματος και με άμεση ισχύ.
Υποφέρουμε εδώ χωρίς νερό και οι δικαιολογίες δεν είναι πανάκεια για όσα περάσαμε αυτό το καλοκαίρι και, όπως φαίνεται, θα συνεχίσουμε να υποφέρουμε καθημερινά μέχρι όποτε.
Σας ικετεύω να επιληφθείτε επειγόντως του θέματος.
Με εκτίμηση,
Katie Jones
Villa Skanda/Villa Eros
Παλιά Σκάλα
===============
To πρωτότυπο email στην Αγγική γλώσσα
Stavros Spathis, DEYAK KEFALONIA President
Marianthi Vitoratou, DEYAK KEFALONIA General Manager
Stavros Travlos, vice Governor of Kefalonia and Ithaca
Theofilos Michalatos, Mayor of Kefalonia c/o Mayor’s Secretariat — please forward
Nikos Kourkoumelis, Mayor of Skala
Stavros Korkos Kouris, Kefalonia Governmental Department of Tourism and Culture
CC to:
eKathimerini Athens Editor
inKefalonia News Editor
inKefalonia Radio Editor
Kefalonia Press via Facebook Messenger
Dear All,
I write to you on behalf of 13+ villa owners in the Old Skala region of Eleios-Pronnoi who are all foreign investors having all purchased land and built houses in the area. While we may not have a vote in the upcoming elections, our value to Kefalonia is no less important than every other Kefalonian. Many of us have residency here and many of us contribute to the local economy through our property rental businesses that bring important tourism and money to the island.
Many of you are aware of the ongoing water issues the residents of Old Skala have been experiencing over the course of the summer but the problems continue now and are becoming more grave. In 2017, all 13 of us paid substantial sums of money to get connected to DEYAK’s water supply but it would seem that our money would have been better spent putting in our own storage tank and organising our own water via delivery because we would at least know we we would have a constant supply.
To recap for those who might be blissfully unaware of what we have experienced this summer, during the period in July, we had numerous and lengthy water cuts of 8-12 hours (July 19, 20, 21 and 24), culminating in a complete cessation of water for over 30 hours on July 25-26. In that most prolonged incident, we were informed via a published interview on Kefalonia media that the water outage was being blamed on tampering with the system by thieves and others who, allegedly, completely turned the water off to our area for political reasons.
From that point on, whatever the causes of the water outages might have been, when service was restored on the evening of July 26th, and until last Friday, the water was continuous and of good pressure; but now, again, THREE times in the last four days the water has ceased entirely for 8+ hours.
After much effort to get to the truth, two highly placed and reliable local sources informed me on Sunday that the bore hole that has been supplying our area water has dried up (whether temporarily or permanently fractured is unknown) and that DEYAK is aware of the situation. The water utility has had to resort to continuously filling our tank by water bowser to supply the area with water which, I have been informed, will continue only until the end of the month. This begs the question of what DEYAK will do for the remainder of the season, considering that there will be plenty tourists still here until the end of October and there are also permanent residents who will require water beyond the end of September, as well. Are they assuming when the rains come the bore hole will refill and there will be no further problem?
That said, with respect to the most recent water outages experienced since this weekend, when I contacted DEYAK by phone on Friday, I was initially informed by a temporary employee with very good English that “we’ve been instructed to tell the residents of Old Skala that your water issue is a result of too many properties being connected and using too much water on the line….” When I told this employee that our water had been absolutely fine for several weeks but now was totally off, not a low pressure problem, I was told I should call back in 20 minutes. When I called back, another DEYAK colleague informed me that a bowser was being sent to fill the tank and our water would resume in the afternoon. What we didn’t know at the time was that this bowser filling had been ongoing since late July. Only now we find out that this is going to be an ongoing issue.
Looking at the scheduling of the bowser filling, given that the water bowser fill from Friday FAILED at 9:00 am Sunday, and DEYAK knows there cannot be no resumption of regular service because the bore hole is not supplying any water, logic would hold that DEYAK should organise for the storage tank to be refilled sufficiently with enough bowser loads and continue to keep it filled BEFORE it empties to ensure the provision of ongoing service to an entire community; however, this is not the plan. I have been told by DEYAK’s technician in the area that we should anticipate DAILY DISRUPTION of our service for up to 2-3 hours while the bowser is filling the tank. DAILY DISRUPTION.
So today, AGAIN, we experienced the daily disruption and are all without water in the whole of the areas— 13+ villas all filled with affluent PAYING tourists — and, as of this writing, the current water outage has NOT been 2-3 hours, as we’d been told would be the case, but for over 8 hours so far.. There is perhaps a dribble coming out of the taps but not sufficient water to really wash hands, flush a toilet let alone have a shower. Is this what we are to expect EVERY DAY until the bore hole refills itself when the rains come, if in fact the bore hole source hasn’t ceased up entirely?
I would like to underscore the urgency of this situation in as much as there was a fire just 1.5 K from our houses overnight in the Skala area of San Giorgio Hotel . The fact that there was no water to supply the hillside, for EVEN THE FIREFIGHTERS, is utterly unsatisfactory and an unmitigated danger to life and property. It is an understatement to say we feel insecure and vulnerable without water, particularly like last night when it is very windy and we can see flames cresting over the hill less than 2K away.
There is no getting around it. This is a matter that will remain chronic until a permanent solution is found but, in the meantime, DEYAK must be prevailed upon to be more organised with scheduled routine and more regular water deliveries to supply the residents of Old Skala, thereby fulfilling their obligation of supplying those individuals who are paying customers connected to and relying on the water utility for this essential resource.
That said, I understand that DEYAK is trying to reduce the expense of tanking water in, now that they are not getting it from a bore hole, but the sporadic supply of water is an unsatisfactory solution and a dereliction of thee water utility’s responsibility. It should be remembered that we do PAY for the water we receive. Until a permanent solution is found, it is incumbent upon DEYAK to send more water if that which is being sent is clearly not enough.
On an important side note, there is not only a risk to life in this situation, but also a risk to the reputation of the island as a tourist destination and so, with both these considerations DEYAK must do more to address the problem and with immediate effect.
We are suffering here without water and excuses are not a panacea for what we have gone through this summer and, it would appear, will continue to suffer daily until whenever.
I beg you to attend to this as a matter of urgency.
Yours sincerely,
Katie Jones
Villa Skanda/Villa Eros
Old Skala
Kefaloniia