Με τις πρώτες ημέρες αυξημένης τουριστικής κίνησης στην παραλιακή του Αργοστολίου, επέστρεψε και ένα φαινόμενο που οι κάτοικοι γνωρίζουν καλά: το νερό που αναβλύζει από την πλευρά των φρεατίων και απλώνεται στον δρόμο, δημιουργώντας μια εικόνα που μόνο φυσιολογική δεν μπορεί να θεωρηθεί για την «βιτρίνα» της πόλης.
Οι πρώτες εμφανίσεις καταγράφηκαν το απόγευμα της Κυριακής, στο τμήμα της παραλιακής από το ύψος του σούπερ μάρκετ «Κρητικός» έως περίπου την Alpha Bank. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, το νερό δεν προέρχεται από κύμα ή υπερχείλιση της θάλασσας από την κάτω πλευρά του δρόμου, αλλά εμφανίζεται από την επάνω πλευρά, κοντά στα φρεάτια και τα σημεία απορροής.
Το φαινόμενο είχε παρουσιαστεί και τον χειμώνα, κατά τις περιόδους έντονης παλίρροιας και κακοκαιρίας, ωστόσο οι εικόνες της Κυριακής προκαλούν νέα ερωτήματα για την κατάσταση των αγωγών και των υποδομών αποστράγγισης της παραλιακής ζώνης.
Κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής σημειώνουν ότι μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να έχει γίνει ουσιαστική παρέμβαση μετά τα προβλήματα των προηγούμενων μηνών, ούτε εκτεταμένος καθαρισμός των φρεατίων ώστε να μπορούν να απορροφούν αποτελεσματικά την πίεση του νερού.
Η εικόνα αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς η τουριστική περίοδος πλέον ανεβάζει ρυθμούς. Η παραλιακή του Αργοστολίου αποτελεί το πιο πολυσύχναστο σημείο της πόλης, με καθημερινή διέλευση κατοίκων, επισκεπτών, οχημάτων και τουριστών που περπατούν δίπλα στη θάλασσα.
Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι αν το φαινόμενο θα περιοριστεί τις επόμενες ημέρες ή αν — όπως φοβούνται αρκετοί — θα ενταθεί όσο αυξάνονται οι παλίρροιες και η πίεση στο δίκτυο απορροής.
Σε κάθε περίπτωση, οι εικόνες αυτές δύσκολα συνάδουν με την εικόνα μιας τουριστικής πόλης που μπαίνει στην κορύφωση της σεζόν και επιχειρεί να προβάλλει μια σύγχρονη και λειτουργική παραλιακή ζώνη.
Οι φωτογραφίες είναι του Παντελή Ιωαννίδη.
Kefaloniapress Newsroom


