Μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές της σημερινής εκδήλωσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας στο Αργοστόλι ήταν η βράβευση του παθολόγου Γιώργου Κουρή για την πολυετή προσφορά του στην υγεία, στην κοινωνία και στον εθελοντισμό.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην Κοργιαλένειο Βιβλιοθήκη από το Περιφερειακό Γραφείο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την Ευρώπη μέσω του Γραφείου του στην Ελλάδα, με θέμα:
«Ένα πιο υγιές μέλλον για την Κεφαλονιά: Αντιμετωπίζοντας την παχυσαρκία μέσω της πρόληψης και της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας».
Παρόντες ήταν στελέχη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, εκπρόσωποι του Υπουργείου Υγείας, της 6ης ΥΠΕ, της Ένωσης Ασθενών Ελλάδος, γιατροί, νοσηλευτές, εθελοντές και φορείς της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης.
Στην αίθουσα βρέθηκαν μεταξύ άλλων ο Joao Breda από τον ΠΟΥ Ελλάδος, η γενική γραμματέας του Υπουργείου Υγείας Χριστίνα-Μαρία Κραβαρή, ο διοικητής της 6ης ΥΠΕ Ηλίας Θεοδωρόπουλος, ο διοικητής του Νοσοκομείου Κεφαλονιάς Δημήτρης Μαρτίνης, η υποδιοικήτρια του Μαντζαβινάτειου Νοσοκομείου Ζωή Μοσχονά, η διευθύντρια του Μαντζαβινάτειου Σοφία Ζαφειράτου, η ΓΓ του Σωματείου Εργαζομένων στο Νοσοκομείο Κεφαλονιάς Βίλυ Γεωργοπούλου, εκπρόσωποι εργαζομένων, εθελοντές και συμμετέχοντες στο συνέδριο.
Η πρόεδρος του Συλλόγου Εθελοντών του Μαντζαβινάτειου Νοσοκομείου μίλησε με έντονη συγκίνηση για τον άνθρωπο και τον γιατρό που υπηρέτησε για δεκαετίες την Υγεία, κυρίως στο Ληξούρι, αφήνοντας βαθύ αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη συμβολή του στην ειρήνη και στην πρωτοβουλία φιλοξενίας παιδιών από τη Σερβία την περίοδο του πολέμου, μια πράξη ανθρωπισμού που παραμένει χαραγμένη στη μνήμη πολλών ανθρώπων της Κεφαλονιάς.
Για τον Γιώργο Κουρή μίλησε και ο αδελφός του, αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης Σωτήρης Κουρής, αναφερόμενος στην αγάπη του για την Κεφαλονιά και κυρίως για το Ληξούρι.
Όπως ανέφερε, ο Γιώργος Κουρής επέλεξε συνειδητά να παραμείνει στο νησί, αρνούμενος προτάσεις και επαγγελματικές προοπτικές στην Αθήνα, παραμένοντας πιστός στους ασθενείς του και στις αρχές της ιατρικής.
Μετά τη συνταξιοδότησή του, η υγεία του δοκιμάστηκε σοβαρά. Ο ίδιος όμως στάθηκε δημόσια με θάρρος απέναντι στο πρόβλημά του, μιλώντας ανοιχτά για τα εγκεφαλικά επεισόδια και τις συνέπειές τους.
Σήμερα βρέθηκε στην εκδήλωση εμφανώς συγκινημένος αλλά σε πολύ καλή κατάσταση. Δυσκολευόταν από σεμνότητα να ακούει τα καλά λόγια, κάνοντας διαρκώς νοήματα σαν να έλεγε «φτάνει…».
Η κορυφαία στιγμή ήρθε όταν όλοι οι παρευρισκόμενοι σηκώθηκαν όρθιοι και τον χειροκρότησαν.
Τότε ο Γιώργος Κουρής δεν κατάφερε να κρύψει το δάκρυ του.
Και ίσως αυτό το δάκρυ να είπε περισσότερα από κάθε ομιλία που ακούστηκε σήμερα στην αίθουσα.
Ελένη Δ. Χιόνη
Φωτογραφικό άλμπουμ































