Το Αργοστόλι και το Ληξούρι καλούνται να συνεργαστούν για τη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. Και κάπου εκεί, στη βεράντα τση θειάς Αγκιολίνας με φόντο το Ληξούρι, ο Κάλπηκος και ο Σπυρέτος προσπαθούν να καταλάβουν πώς γίνεται δύο αιώνιοι «αντίπαλοι» να διεκδικούν τώρα μαζί ευρωπαϊκά εκατομμύρια.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Βορέ Κάλπηκε, άκουσες τσι νιοβιτές;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ:
Άμα είναι για διακοπή ρεύματος, μη μου το πεις. Έχω φορτίσει και το κινητό και την υπομονή μου από το πρωί.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Ποιο ρεύμα; Βορέ ήρτε η συντέλεια του κόσμο.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Τι έγινε; Πάρλα!
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Αργοστόλι και Ληξούρι θα συνεργαστούνε.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Παναγία μου. Φέρε το βύσσινο. Σκέτο. Χωρίς νερό.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Σ’ ορκίζουμε στον Άγιο Σπυρίδωνα το Ληξουριώτη, κοινή πρόταση λέει. Ενιαίος λειτουργικός αστικός πόλος Αργοστολίου – Ληξουρίου.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ:
Ενιαίος; Το Αργοστόλι με το Ληξούρι; Βορέ εδώ μπουκουνιαζόμαστε για το που τηράει ο Λασκαράτος …
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Και για τη μάσκαρα μπουκουνιαζόμαστε..
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Και για το ποιος έχει πιο πολύ Κεφαλονίτικο ταμπεραμέντο.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Και για το ποια είναι η πραγματική πρωτεύουσα της Κεφαλονιάς.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Αυτό άστο. Εκεί ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν το αγγίζει..
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Ε, τώρα όμως πρέπει να κάτσουνε στο ίδιο τραπέζι.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Γιατί;
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Για τη ΣΒΑΑ.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Τη ποιά; Το όνομα του καινούργιου φέρι μποτ είναι;
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Σύνελθε! Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Α, μάλιστα. Είπα κι εγώ. Γιατί άμα ήτανε καράβι, θα τσακωνόμαστανε ποιος θα μπει πρώτος.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Είναι πρόγραμμα για έργα, αναπλάσεις, έξυπνες πόλεις, βιώσιμη ανάπτυξη, τέτοια πράματα.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Και λεφτά έχει;
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Έχει.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Πόσα;
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Κάμποσα ΄μύρια, δε θυμώμαι..
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Ε, τότε αγαπηθήκαμε!
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Μη το λες έτσι. Είναι σημαντικό πράμα.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Σημαντικό είναι. Αλλά να ξέρουμε και σε ποιο νησί ζούμε. Εδώ ο άλλος δεν μιλάει στο γαμπρό του γιατί είναι Ληξουριώτης από το 1998, και τώρα θα γίνουμε ενιαίος αστικός πόλος;
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Κάλπηκε, η Ευρώπη θέλει συνεργασίες.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Η Ευρώπη καλά κάνει. Η Ευρώπη δεν έχει νιτερέσα με Ληξούρι και να ακούει πρωί βράδυ “εσείς οι απέναντι εισαστένε κρυόκωλοι”..
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Και το Αργοστόλι δεν έχει κάτι τέτοια;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ:
Έχει. Το Αργοστόλι νομίζει ότι επειδή έχει υπηρεσίες, λιμάνι και Λιθόστρωτο, είναι Βρυξέλλες με ολίγη.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Και το Ληξούρι;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Πικολο Παρίσι, αυτό έχει γραφτεί σε πάπυρο..
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Ε, άρα ταιριάζουμε στη κουρλαμάδα.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Ναι βορέ όπως δυο γάτοι στην ίδια στέγη.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Το θέμα είναι να γίνει σωστά.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Ακριβώς. Γιατί αυτά τα προγράμματα δεν είναι να γράφεις ωραίες παρόλες και ρίμνες …
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Θέλουνε σκέδιο.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Θέλουν έργα ώρμα σα τα πεπόνια στον κάμπο της Παλικής τον Αυγουστο.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Θέλουνε συμμετοχή πολιτών.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Θέλουνε να ξέρεις τι πόλη θέλεις. Όχι σήμερα βάζω πλάκες, αύριο ξηλώνω πλάκες, μεθαύριο κόβω τα δέντρα και μετά ψάχνω για ίσκιο..
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Άρα να πάει ο κόσμος στη διαβούλευση;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Να πάει. Στην ίδια σάλα Ληξουριώτες και Αργοστολιώτες.. Θα το δούμε και αυτό.. Να πάνε αλλά να μη πούνε μονάχα “μπονασέρα”.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Να πάνε με προτάσεις.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Να πάνε με παράπονα, με ιδέες, με ανάγκες, με φωτογραφίες, με παραδείγματα. Να πούνε: εδώ δεν περνάει γονιός με καρότσι, εδώ δεν έχει σκιά, εδώ πλημμυρίζει, εδώ σκοτεινιάζει, εδώ ο τουρίστας χάνεται, εδώ ο ηλικιωμένος δεν μπορεί να σταθεί.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Και για το Ληξούρι τα ίδια.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Βεβαίως. Γιατί αν είναι να μιλάμε για ενιαίο αστικό πόλο, να μιλήσουμε σοβαρά. Όχι το Αργοστόλι να κάνει πως τραβάει μπροστά και το Ληξούρι να λέει «εμάς μας ξεχάσατε πάλι».
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Λες να τα καταφέρουνε;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Άβυσσος η ψυχή τ’ αθρώπου..
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Δηλαδή τι προβλέπεις:
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Θα αρχίσει ο ένας: «εμείς θέλουμε ανάπλαση». Θα πει ο άλλος: «κι εμείς θέλουμε ανάπλαση». Θα πει ο πρώτος: «ναι, αλλά εμείς είμαστε πρωτεύουσα». Θα πει ο δεύτερος: «ναι, αλλά εμείς είμαστε Ληξουριώτες». Και στο τέλος η Ευρώπη θα ρωτάει: «να στείλουμε λεφτά ή ψυχολόγο;»
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Είσαι υπερβολικός.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Εγώ είμαι ρεαλιστής με χιούμορ. Και το χιούμορ στην Κεφαλονιά είναι δημόσια υπηρεσία δωρεά.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Πάντως, αμα και πιτύχει θαναι μεγάλη υπόθεση.
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Για αυτό λέω να πάμε και εμείς..
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Βορέ μην έχεις βάλει κανένανε Ληξουριώτη στο μάτι και θες να πας για να του τη πείς;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Θα πάω γιατί θέλω να πω τη παρόλα μου για την ανάπτυξη. Και να το γράψεις
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Ορε διάολε θα μπλέξουμε .. Και τι να γράψω;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Γράψε ότι άμα είναι να τσακωθούμε, ας τσακωθούμε για το ποιος θα φέρει την καλύτερη πρόταση.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Και για τα ‘μμύρια;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Τα εκατομμύρια δεν έρκουνται επειδής τα θέλεις. Έρκουνται άμα έχεις σκέδιο, έργα, συνεργασία και κόσμο ν’ ακλουθάει.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Άρα στις 18 Μαΐου;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Στις 18 Μαΐου να γεμίσει η αίθουσα.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Και άμα τύχει να κάτσουμε δίπλα σε Ληξουριώτη τι θα κάνουμε;
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Θα μας βγάλει ο Παντελής φωτογραφία.. Μπορεί να τη ζητήσει η UNESCO ως άυλη πολιτιστική κληρονομιά.
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Πάμε και ότι βρέξει ας κατεβάσει..
ΚΑΛΠΗΚΟΣ: Πάρε ομπρέλα, θα βρέξει ευρώπουλα…
ΣΠΥΡΕΤΟΣ: Ετοιμηνε την έχω!
