Ο Κάλπηκος και ο Σπυρέτος κατέβηκανε πρωί πρωί στη Σιτεμπόρων να δούνε το έργο τελειωμένο.
Ο δρόμος είχε ανοίξει, τα αυτοκίνητα περνούσανε σιγά σιγά πάνω τσου καινούργιους κυβόλιθους ντάκα ντούκα και πεζοί δοκίμαζανε να περπατήσουν τα νέα πεζοδρόμια και το οδόστρωμα. Μονάχα που αντί για χαμόγελα και “καλορίζοκος”, άκουες παντού παράπονα.
Σπυρέτος:
Ρε Κάλπηκε… γιατί όλοι εδεπαπέρα μουρμουρίζουνε ;
Καταστηματάρχης:
Για περπάτα λίγο και πες μου γιατί μουρμουρίζω και ΄γω..
Κάλπηκος:
Ω Αγιε! σαν να πατώ καρφιά..
Καταστηματάρχης:
Οι κυβόλιθοι δεν πατιούνται. Είναι σαν να περπατείς πάνω σε κοφτή πέτρα. Και τα αυτοκίνητα τραντάζονται ολόκληρα όταν περνάνε. Να μη πω για τα καροτσάκια και τα μωρά.. Τα βγάζουνε από το καρότσι και τα παίρνουν αγκαλιά οι γονείς για να διασχίσουνε το δρόμο..
Σπυρέτος:
Εγώ λίγο πριν παραπάτησα στο πεζοδρόμιο. Τα καπάκια των δικτύων εξέχουνε σε μεριές και σκοντάφτεις..
Καταστηματάρχης:
Παγίδες έχουν γίνει σε πολλά σημεία. Και εδώ πάνω μένουν ηλικιωμένοι άνθρωποι, όχι ακροβάτες.
Δείτε εδώ κακοτεχνίες:



Ο Κάλπηκος κοίταξε κάτω, μετά τα μπαλκόνια των σπιτιών και ύστερα το δρόμο.
Κάλπηκος:
Η Σιτεμπόρων ιστορικά ήτανε μικτός δρόμος πάντα. Μαγαζί κάτου, σπίτι αουπάνου. Ζωή καθημερινή.
Καταστηματάρχης:
Και τώρα άκου το καλύτερο. Μας είπανε ότι θα φύγουνε και οι κάδοι.
Σπυρέτος:
Για ποιο λόγο;
Καταστηματάρχης:
Για να μη χαλάει, λέει, η αισθητική τσ’ αναπλάσεως…
Κάλπηκος:
Και τα σκουπίδια;
Καταστηματάρχης:
Θα τα πηγαίνουμε στο γήπεδο με τα αυτοκίνητά μας.
Ο Σπυρέτος έμεινε να τηράει απορημένος.
Σπυρέτος:
Δηλαδή η σόρια Κάκια που μένει αουπάνω από το μαγαζί θα παίρνει τσι σακούλες νύχτα και θα πιένει μέχρι το γήπεδο σουλάτσο;
Καταστηματάρχης:
Εμείς δεν ζητάμε θαύματα. Να περνάει η καθαριότητα δύο και τρεις φορές τη μέρα. Αυτό μόνο. Ο δρόμος έχει μαγαζιά έχει μεγάλα οπωροπωλεία, super market, εμπορικά , έχει και σπίτια..
Σπυρέτος:
Καλά, με τόσα εκατομμύρια που πληρώνει ο Δήμος για καθαριότητα, γιατί να μην περνάει το απορριμματοφόρο τρεις φορές την ημέρα;
Κάλπηκος:
3.385.000€ η φετινή σύμβαση του Δήμου με την ΕΔΑΚΙ , αντανακλά η καθαριότητα του Δήμου αυτό το ποσό;
Ένας συνταξιούχος που άκουγε τη συζήτηση από την πόρτα του σπιτιού του μπήκε κι αυτός στην κουβέντα.
Συνταξιούχος:
Έχω κρατήσει απόκομμα για τα ποσά που πληρώνει ο δήμος , δηλαδή εμείς οι αφεντιές μας με τα δημοτικά τέλη, για καθαριότητα. Τηράτε! Ξεκινήσαμε το 2020 με 884.000 ευρώ για να καταλήξουμε το 2025 με αυτά που είπε ο Κάλπηκος, 3.385.000€! Το βαστάει το τσερβέλο σας; 280% αύξηση στο κόστος καθαριότητας σε πέντε χρόνια με αυτό το αποτέλεσμα που βλέπουμε καθημερινά! Και τώρα σου λένε θα πιένεις τα σκουπίδια σου στο γήπεδο!
Κάλπηκος:
Με τόσα λεφτά θα έπρεπε να περνάνε ανά μια ώρα Λαμποργκίνι απορριμματοφόρα και ρομπότ να καθαρίζουνε τα πάντα!
Σπυρέτος:
Εισαστένε λάθος. Με τόσα λεφτά θα ήπρεπε όλο το Αργοστόλι να έχει υπόγειους κάδους. Δεν μπορείς να κάνεις ανάπλαση δρόμου κύριε δήμαρχε και να μην έχεις φροντίσει να γίνει ταυτόχρονα υπογειοποίηση των κάδων..

Κάλπηκος:
Λιγοστεύουνε οι κάδοι στο Αργοστόλι καθημερινά. Για να είναι, λέει, η πόλη καθαρή, αφαιρούνε κάδους. Αυτή είναι η λογική τους. Να μην περνάει συχνά απορριμματοφόρο, να μην υπογειοποιούνται οι κάδοι και στο τέλος να γίνει η είσοδος του Αργοστολίου αλάνα κάδων για το… welcome στην πόλη.
Σπυρέτος:
Δεν τηνε παλεύω αυτή την κατάσταση! Ζούμε τον απόλυτο παραλογισμό. Άκου να πιένει ο κόσμος τα σκουπίδια του στο γήπεδο! Και έτσι θα ομορφύνει η πόλη;
Κάλπηκος:
Η πόλη δεν γίνεται όμορφη όταν κρύβεις τους κάδους, Σπυρέτο…
Γίνεται όμορφη όταν οι άνθρωποι μπορούνε να ζήσουνε σε δαύτη χωρίς να ταλαιπωρούνται για την καθημερινότητά τους.
